بتون هاي تاشو ؛ بسته مسطح بلوكهاي ساختماني آينده
تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, | 12:28 | نویسنده : B.S

اين سيستم جديد ممكن است بزرگترين ابداع بشر بعد از مدتهاي مديد پس از اختراع جهاني شده ي آجر خاك رسي قرمز ، در صنعت ساخت و ساز باشد. يك واحد يكسان ، متشكل از چهار قطعه ، به شكل يك عنصر ساختاري محكم و سخت ، در كنار هم به صورت يك مجموعه چيده مي شوند و اين چيزي كمتر از يك انقلاب در متريال نيست.

 

اين ابتكار جديد كه توسط درور بنشتريت طراحي شده است ؛ پس از سالها در كنار هم قرار دادن روابط هندسي و روشهاي ساخت در ساختمان بدست آمده است. اين سيستم فوق العاده ساده ، به عنوان يك بلوك گرانش محور ، كاربردهاي فراواني بيش از آنكه بتوانيد متصور شويد ، خواهد داشت. مي توان از آن براي ساخت پناهگاههاي اضطراري كوتاه مدت استفاده كرد و يا در ساخت پل براي مسافتهاي طولاني بكار برد.
اين نوآوري ، همچون ابداع گنبد ژئودزيك باكمينستر فولر براي قرن 21 است. يكنواخت در شكل و اندازه ، هر عضو از يك جفت به بيرون گسترش مي يابد تا ثبات بيشتري را همچون يك بلوك ساختماني تامين كند و فضاي كمتري را اشغال كند. اين بلوكهي بتوني از هر دو طرف متقارن هستند اما در هنگام اتصالشان محكمتر از آن هستند كه سرنگون شوند. براي رسيدن به ارتفاع ، حداكثر 86 بلوك مي توانند بر روي هم قرار بگيرند و سازه اي قابل ملاحظه در مقياس و جرم كمتر در مقابل بيشتر هم ارزانش در ساختمان سازي را بسازد.
اين سيستم گرانش محور تنها به شكل بتوني خود وابسته نيست و مي تواند با متريالهايي چون چوب ، كتاب و حتي مقوا اجرا شود و اگر ظرفيت فشاري متريال در نظر گرفته شود ، فرو نخواهد ريخت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :

 

 

سایت مرجع معماری


١٤:٢٩ - سه شنبه ١٧ بهمن ١٣٩١    /    شماره : ٣١٠٧    /  



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ